Avdelning
Information

Villkor

Innehåll

  1. Generell information
    1. Tredjeparts innehåll
    2. Force Majeure
    3. Ändringar i dessa villkor
  2. Kundens rätt och ansvar
    1. Integritetspolicy
    2. Begäran om radering av information
  3. Produkter och priser
  4. Betalning
  5. Leverans och transport
  6. Avbeställningsrätt
  7. Ångerrätt
  8. Ansvar för fel
  9. Returer och klagomål
    1. Klagomålsprocedur
  10. Extra tjänster
  11. Erbjudanden och begränsningar
  12. Tillämplig lagar och jurisdiktion vid tvister
  13. Spelbutiken Marketplace

1. Generell information

Spelbutiken.se

Organisationsnummer: 556611-3212
Registreringsår: 2001
Email: info (a) spelbutiken.se

Villkoren uppdaterades 6 juni 2016

Spelbutiken är en web-butik där kunder kan köpa produkter som säljs direkt av Spelbutiken eller produkter från andra företag som har valt att sälja sina produkter genom Spelbutikens sida.

Följande villkor gäller när ett avtal om köp ingås mellan Spelbutiken och kunden.
För alla tredjeparter som berörs av avtalet, gäller även alla konsumentskyddslagar och specifika termer för aktuella tredjeparter.

1.1 Tredjeparts innehåll

Alla varumärken tillhör sina respektive ägare. Spelbutiken erbjuder länkar till hemsidor som inte kontrolleras av Spelbutiken. Spelbutiken kan inte garantera att innehåll på dessa sidor som länkas från Spelbutiken är korrekt eller aktuellt, inte heller att dessa hemsidor innehåller samma integritetsvillkor och säkerhet som Spelbutiken. Tredje part är ansvarig för innehållet på den sida som länken leder till.

1.2 Force Majeure

Spelbutiken är inte ansvarig för någon skada som orsakas av oundvikliga hinder, oförutsägbara händelser eller ändrade förhållanden som inte kan påverkas av Spelbutiken och som inte Spelbutiken kan förhindra. Detta är till exempel, men inte uteslutande, strejk, krig, bränder, väderfenomen, terrorattacker, ändringar i lagar, tekniska problem, kommunikationsproblem, leverantörssvårigheter eller något som orsakats av tidigare nämnda saker. Dessa oundvikliga händelser innebär att Spelbutikens är befriad från sin skyldighet att täcka skador eller erbjuda kompensation. Spelbutikenskall informera kunderna så snart som möjligt om dessa oundvikliga hinder påverkar köpet.

1.3 Ändringar i dessa villkor

Spelbutiken förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan att meddela kunden i förväg. Alla beställningar följer de villkor som var aktuella vid köptillfället och synbara på Spelbutikens hemsida. Alla ändringar gäller omedelbart om inget annat har avtalats. De senaste villkoren kan alltid hittas på hemsida. Kunder kommer inte alltid att informeras om eventuella ändringar. Kunden behöver alltid läsa och acceptera villkoren innan ett köp genomförs.

2. Kundens rätt och ansvar

Spelbutiken.se säljer produkter till privatpersoner som är myndiga (benämns senare som kund eller köpare).

Spelbutiken kan även sälja till organisationer eller andra företag som har ett kontrakt som görs från fall till fall direkt med en säljare.

Genom att beställa från Spelbutiken skapar köparen ett användarkonto på hemsidan. Kunden är ansvarig för att ge säljaren aktuell information, såväl som ansvarig för misstag i denna information. Hur informationen behandlas och skyddas av Spelbutiken står mer utförligt i Spelbutikens Integritets Policy, som även det är en del av dessa villkor.

Kunden kan komma åt sitt konto när som helst för att se aktuell orderstatus och se köpta nerladdningsprodukter.

Kunden är ansvarig för att hålla sin login-information hemligt och inte ge ut denna information till någon annan. All information om login-information måste skyddas av kunden, och alla dokument som rör denna information måste förvaras så utomstående parter inte har tillgång till dem. Oförmåga att göra detta kommer att leda till ansvar att betala för eventuella köp gjorda av andra personer med kontohavarens information.

Kunden kan få möjlighet att recensera produkter och andra frågeformulär skickade till sig. Kunden behöver inte svara på dessa undersökningar.

Eventuella skador på produkter som upptäcks vid leverans måste meddelas säljaren, Spelbutiken, så snart som möjligt. Skadar som meddelas efter 14 dagar från att produkten levereras kommer inte att anses som att ha uppkommit på grund av misskötsel av säljaren eller under leveransen. Undantag från detta avgörs från fall till mellan kundtjänsten och köparen.

Kundkonton som bryter mot dessa villkor kan stängas utan att kunden förvarnas.

2.1 Integritetspolicy

Integritetspolicy som är del av dessa villkor kan ses här: https://www.spelbutiken.se/minisite/t/privacy

Information gällande cookies till webläsaren kan hittas här: https://www.spelbutiken.se/minisite/t/cookie

2.2 Begäran om radering av information

Begäran att radera kundinformation hanteras i enligt med dessa villkor och begäran kommer behandlas i enlighet med svensk lag och EU reglerar angående privat information och så snart som möjligt.

3. Produkter och priser

Alla priser som visas på sidan är inklusive skatt, moms och fraktkostnader; så länge inget annat anges. Alla produktbeskrivningar är så korrekta som möjligt, med information som vi får direkt från distributören eller tillverkaren. Om priset inte är korrekt, så kommer produkten inte att säljas om kunden borde insett att det är ett uppenbarligen felaktigt pris.

Produktbilder är endast för illustrativa syften. Bilderna kanske inte helt representerar status och ursprung för produkten. Spelbutiken är inte ansvarig för information från tredje part.

Produkter säljs för det priset som gällde när beställningen bekräftades. Prisreduceringar på produkter informeras inte till kunden, men kunden kan informera säljaren om prisreduceringen och priset på beställningen kan komma att förhandlas om att ändras för att spegla prisreduceringen.

Även om majoriteten av de spel som säljs på Spelbutiken är ämnade för den svenska marknaden, kan det finnas tillfällen när vissa produkter, på grund av vår strävan efter att ha de lägsta möjliga priserna, kan komma från andra länder. Men spelet fungerar utmärkt att spela i din maskin.

Vi förstår att detta kan vara förvånande för vissa, men vi kan försäkra dig att det inte är några problem med spelet. Det är fortfarande en giltig produkt. Vårt huvudlager ligger i Danmark och därifrån skickas det varor till och från hela Europa och därför kan det spelet komma från övriga Europa och inte alltid den svenska distributören.

Spelbutiken är inte ansvarig för att beställa en produkt från en tillverkare för att kunna skicka en beställd produkt, även om produkten redan har bekräftats. Beställningar med varor som har utgått ur sortimentet kommer återbetalas till kunden.

Prisgaranti
Produkter som är markerade mer prisgarantisymbolen följer villkoren för prisgaranti som finns här https://www.spelbutiken.se/minisite/t/prisgaranti såväl som villkoren som gäller priser. I de tillfällen där villkoren för prisgaranti avsevärt står i konflikt med dessa villkor, gäller endast prisvillkoren utan de extra prisgarantivillkoren.

4. Betalning

Betalning kan ske med Klarna Faktura, Klarna Konto, VISA, Mastercard eller direktbetalning via Swedbank. All betalning sker i svensk valuta.

Aktuell information om de olika betalningsalternativen kan hittas här: https://www.spelbutiken.se/minisite/t/payment

Har du frågor om din faktura från Spelbutiken, kontakta gärna vår kundtjänst.

Du kommer få ett meddelande via email när vi har skickat en produkt till dig. Betalningar med kontokort är alltid skyddade mot missbruk. Om det osannolika skulle hända om ditt kort används utan din tillåtelse i en webbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningsalternativ är du helt skyddad och kan bli ersatt av banker eller betalningsinlösare för eventuella missbruk. På detta sätt är du bättre skyddad än i den fysiska världen.

Alla data som skickas in i samband med köp med kontokort krypteras (SSL). Varken Spelbutiken eller andra kan se vad du anger för information.

Om kunden har Spelbutiken-points på sitt konto, kan dessa points användas för att sänka priset på beställningen i enlighet med villorken som du hittar här

https://www.spelbutiken.se/minisite/t/point

Maestro kort
När du använder VISA, MasterCard eller VISA Electron, debiteras kortet först när produkterna är i lager och kan skickas till dig. På grund av hur Solo och Maestro-kort behandlas av bankerna, behöver vi debitera dem direkt, oavsett om produkten är i lager eller inte.

För alla korttyper och betalningar kan vi bara debitera dig för det beloppet du beställt och kan aldrig debitera dig för ett högre belopp än det du har godkänt.

5. Leverans och transport

Spelbutiken.se skickar endast inom Sverige. Förväntad leveranstid kan variera från produkt till produkt, men går alltid att se på respektive produkts sida.

Våra leveranser sker normalt måndagar, onsdagar och fredagar men ibland, speciellt vid releaser av större spel, skickar vi även andra dagar. Vid vissa perioder där det är stora ordervolymer kan medföra att beställningarna kan försenas lite men de skickas i så fall så snart som möjligt. Vi kan inte erbjuda kompensation för sena leveranser.

Alla leveranstider är baserade på den information vi får från de olika företag som levererar våra produkter och den information som vi får från tillverkarna av produkter.

FRI FRAKT!
Leveranstider kan variera beroende på om produkten är i lager eller inte. Normal leveranstid är 2-4 vardagar från att produkten skickas men kan ta längre tid vid omständigheter utanför vår kontroll stör posttjänsterna. För försvunna eller försenade produkter behöver vi vänta 15 dagar innan vi kan spåra, ersätta eller återbetala för försvunna produkter.

Om produkten inte finns i lager beror leveranstiden på den tid det tar för oss att få produkten från vår leverantör. Du kan alltid se statusen på din beställning på ditt konto på Spelbutiken.se eftersom vi hela tiden uppdaterar med den senaste information vi har fått från tillverkaren. Bara klicka på "Logga in" uppe till höger eller klicka på länken i mailet med orderbekräftelsen. Du kan alltid se förväntad leveranstid och lagerstatusen på produkter innan du gör en beställning.

Efter en produkt har gått iväg från oss skickar vi ett mail om detta till dig. Detta mail skapas automatiskt och skickas ut på morgonen dagen efter. När du har fått detta mail innebär det att vi har dragit pengar från ditt kort (vid kortbetalning), packat och skickat till den adress som specificerades på beställning. Om du inte fått något efter fyra arbetsdagar från att du fått detta mail, var vänligt kontakta får kundtjänst för att starta en eftersökning. Om ingen kontaktar har gjorts betraktar vi leveransen som lyckad efter fem vardagar.

Om en leverans försvinner eller försenas på grund av att felaktiga uppgifter har angetts på en beställning, är inte Spelbutiken under några omständigheter ersättningsskyldiga för detta.

Beställningar som innehåller produkter med olika lagerstatus kommer det som finns i lager skickas direkt och resterande produkter skickas allt eftersom de kommer in i lager. Vi kommer debitera kontokortet tills dess att hela beställningen är skickad.

Om en produkt ligger på restorder får du automatiskt uppdateringar om leveranstider när vi får ny information från leverantören.

Om en produkt skickas till ett uthämtningsställe är kunden ansvarig för att hämta ut produkten inom liggtiden. Paket behöver hämtas upp personligen av mottagaren och kräver normalt någon form av legitimation.

6. Avbeställningrätt

Kunden kan avbryta en beställning där Spelbutiken inte redan har börjat hantera beställningen på sitt Spelbutiken-konto. Notera att systemet kan ta upp till femton minuter för att registrera beställningen och inom denna period kan avbeställningar inte göras. Efter en beställning har makulerats kommer detta att bekräftas inom 15 minuter. Beställningar som har avbrutits kommer återbetalas till kunden.

Avbeställningar kan även göras genom att kontakta Spelbutikens kundtjänst och ge skriftligt besked, antingen via email eller via kundtjänstens chat. Om en avbeställningsbegäran skickas via mail kan det ta upp till 48 timmar för en beställning att avbrytas, inom vilken tid beställningen redan kan ha skickats vilket gör avbeställningen omöjlig.

Beställningar som kunde ha avbrutits i god tid av kunden genom sitt Spelbutiken konto men som redan är skickad anses inte vara avbeställda.

7. Ångerrätt

När du köper en vara eller en tjänst över internet har du rätt att ångra köpet, om du gör det inom 14 dagar från att du får hem varan.

För TV-och dataspel måste förpackningen fortfarande vara förseglad, detta gäller även parfymer och liknande varor. Övriga produkter kan du öppna för att kontrollera hur den fungerar, men du måste lämna tillbaka den i oförändrat skick.

Om produkten är mer använd än vad som krävs för att kontrollera den kommer en värdeminskning att ske från det belopp som återbetalas. Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot.

Enligt distansavtalslagen gäller inte ångerrätt för Code-via-email eller /DOWNLOAD-produkter eftersom det är en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

Skicka tillbaka produkten till följande adress.

Spelbutiken Sweden AB
Box 1063
432 14 Varberg

Tyvärr går det enbart att skicka med Posten till denna adress, inte med Schenker, DHL eller dylikt.

OBS! Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer eller Följesedel/Faktura, annars bearbetas inte din retur.

När retur inkommit, makuleras hela ärendet.

Innan du skickar tillbaka något, se till att du får ett kvitto från posten på din skickade leverans.

Packa returen väl för att undvika skador. Lägg till minst 10cm av skyddsmaterial för föremål som inte har kvar det ursprungliga packningsmaterialet. Spelbutiken är inte ansvariga för skador som uppkommer på grund av dålig eller otillräcklig paketering.

Inga returer kan accepteras som skall hämtas ut av säljaren på ett uthämtningsställe. Kunden är ansvarig för alla returer rörande leveranser som inte skickas direkt till säljaren.

Online-spel
I enlighet med dina konsumenträttigheter är det Spelbutikens policy att alla online-spel, som när de väl har öppnats inte kan återbetalas eller ersättas. I det osannolika fall att ett spel inte fungerar på grund av tillverkarens fel måste köparen kontakta dem direkt för att lösa alla problem.

8. Ansvar för fel

Spelbutiken reserverar sig rätten att debitera kunden för eventuella kostnader som uppkommer på grund av handlingar, eller avsaknad av handling, från kunden. Detta inkluderar, men inte enbart, extra fraktkostnader, innehåll som saknas och förseningar.

När Spelbutiken lägger märke till några extra kostnader kommer kunden informeras om detta så snart som möjligt.

Defekta produkter som skickas till Spelbutiken för reparation kommer inspekteras så att eventuella fel kan bekräftas. Efter produkten har anlänt till vår returavdelning tar denna process 3-5 arbetsdagar. Eventuella ytterligare reparationer kan ta upp till 30 dagar, eller längre tid beroende på produkten och hur tillverkaren hanterar dylika ärenden.

Skador på en produkt kan maximalt ersättas med värdet av det ursprungliga föremålet. Ersättningen kan även bli lägre. Ersättningen kan göras antingen genom en återbetalning eller genom Spelbutiken Points.

Skador som orsakas på grund av att den använts på annat sätt än avsett eller utan att konsultera bruksanvisningen, om en medföljer, eller om skadan orsakas medvetet ersätts inte. Om en produkt öppnas täcks den inte längre av garantin om inget annat anges av leverantören.

Spelbutiken återbetalar in en beställning där felet är ett ursprungligt fel originalprodukten och detta inte täcks av tillverkarens garanti.

Modifieringar av tredje part gör att garantin inte längre gäller.

Spelbutiken ersätter inte några indirekta eller direkta skador påverkade av defekten.

Defekta produkter som skickats till Spelbutiken för reparationer kommer att återanvändas om de inte tas i anspråk inom 3 månader efter reparationsförsöket. Kunden kommer meddelas om statusen på reparationen via email.

Denna tremånadersperiod gäller även för att leveranser som skickas till Säljaren utan otillräcklig information för att kunna identifiera leveransen.

Om kunden skickar tillbaka en produkt som inte är defekt för reparation, men produkter är antingen inte defekt eller skadan har orsakats av kunden, kommer Spelbutiken att skicka tillbaka produkten för kunden. Spelbutiken förbehåller sig rätten att debitera kunden för onödigt eller oberättigat arbete och för det administrativa pappersarbete som tillkommer. Kostnaden startar på 399 SEK (inklusive moms) för varje påbörjad 30 minuters period av arbete som rör produkten.

9. Returer och klagomål

Allting går inte alltid som planerat, men oroa dig inte för vi är förberedda även för detta. Vi håller hög nivå på vår service och försöker göra vad vi kan för att förbättra oss när vi kan. Vi tar klagomål på allvar och försöker lösa problem så snabbt som möjligt.

Vi erbjuder 1 års garanti. Om något problem uppstår, kan du utnyttja vår kostnadsfria frisvarstjänst. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Du har dessutom 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid godkänd reklamation, så ersätts ni för era fraktkostnader om dessa är skäliga, även om ni inte använder vår returtjänst.

Om en produkt kommer med ett serienummer, så upphör all garanti gälla om detta serienummer tas bort.

Om köpet hävs på riktiga grunder, antingen via ångerrätt eller reklamation, så kommer en återbetalning att göras inom 30 dagar.

För leveranser som skadas under transport måste kunden meddela detta till Spelbutiken så snart som möjligt efter leveransen har mottagits. Skadan behöver dokumenteras. Bilder på skadan och bekräftelse på skadan från leverantören kan skickas till vår kundtjänst på info (a) spelbutiken.se. Kunden behöver förse Spelbutiken med nödvändig dokumentation eller information för att identifiera vilken beställning det gäller. Kunden kan behöva att bevisa att hen har gjort betalningen med ett bevis på betalningen.

Alla reklamationer kan endast hanteras skriftligen. Reklamationer kan inte göras muntligt. Reklamationer kan skickas till info(a)spelbutiken.se eller som ett brev som skickas till oss till vår postadress. Reklamationer kan även göras elektroniskt om detta godkänts av Spelbutikens kundtjänst.

Vår kundtjänst hantera inte reklamationer själva utan detta görs på vår reklamationsavdelning. Reklamationer kan vid behov hanteras av ytterligare personal från Spelbutiken.

Om du har frågor eller klagomål, kontakta gärna i första läget vår kundtjänst via vår Live Chat.

Du kan även hitta svar på vanliga frågor och problem på vår FAQ och kundtjänstsida.

Online-koder
Våra reklamationsvillkor för online-koder är samma som villkoren för ångerrätt. Återbetalningar eller ersättning kan inte erbjudas.

Vid köp av download/code-via-email produkter så garanterar vi att produkten är tillgänglig och funktionell i upp till 3 år.

9.1 Klagomålsprocedur

Vid eventuella klagomål kan du kontakta konsumentverket

http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor--anmalan/Gor-en-anmalan/Enskild-tvist-med-en-foretagare/

EU har även egen portal för klagomål, som man kan hitta på http: //ec.europa.eu/odr.

10. Extra tjänster

Spelbutiken erbjuder ibland specialerbjudanden som inte listas på hemsidan, som avgörs från fall till fall.

Alla specialbeställningar, modifierade föremål eller specialtjänster till kunder kan inte avbeställas eller skickas tillbaka med ångerrätten. Allt specialarbete som har påbörjats kommer att debiteras om en avbeställning görs efter beställningen bekräftats, men före den levererats till kund. Allt arbete kommer stoppas så snart som möjlighet efter avbeställningen.

11. Erbjudanden och begränsningar

Företagskunder kan ha ett kontrakt som skiljer helt eller delvis med innehållet i dessa villkor. Alla erbjudanden på hemsidan är endast för privatkunder och inte för företagskunder.

Ibland kan det finnas säsongsberoende eller tillfälliga villkor som gäller utöver dessa villkor, till exempel förlängd tid för ångerrätt. Dessa ytterligare villkor gäller endast för den period som säljaren har definierat och endast för de produkter som har specificerats. När dessa ytterligare villkor upphör gäller de vanliga villkoren.

Eventuella erbjudanden som gäller en viss kvantitet eller en specifik produkt gäller enbart under den tidsperiod som specificerats eller tills produkten har sålt slut.

Vissa produkter kan ha vissa restriktioner, som ålder eller antal. I dessa fall måste kunden vara beredd att visa nödvändig information för att bekräfta att restriktionerna är uppfyllda antingen till Spelbutiken eller till tredje part, till exempel en leverantör.

Alla begagnade produkter har ett års garanti men vissa smärre skönhetsfel som repor kan finnas. Visst innehåll som manualer, koder för extramaterial mm kan saknas eller vara använda.

Lagerstatusen uppdateras så ofta som är rimligt, men kan försenas om hemsidan har mycket besökare.

12. Tillämpliglagar och jurisdiktion vid tvister

Alla tvister kommer primärt att lösas med ett kontrakt med säljaren efter förhandling med säljarens kundtjänst. Vid tvister kommer säljaren att tillämpa svenska lag och rekommendationer från konsumentombudsverket, eller andra Europeiska länders lagar om de är tillämpliga

Kunden har rätt att bestrida punkter i dessa villkor. Alla tvister rörande dessa villkor eller hur de tolkas och tillämpas kommer lösas i enlighet med svensk lag.

Vid eventuella tvister kan du få hjälp av Allmänna reklamationsnämnden (http://arn.se/) eller EU-kommissions onlineplattform som du hittar här: http://ec.europa.eu/odr.


13. Spelbutiken Marketplace

13.1. Nyckel definitioner

Spelbutiken Marketplace:
hänvisar till marketplace-plattformen. "Marknadsplatss" avser Spelbutiken Marketplace.

Spelbutiken.se:
är handelsnamnet för Entertainment Trading ApS, och "Spelbutiken.se" avser därför det juridiska namnet: Entertainment Trading ApS. Termerna "vår", "vi" och "oss" hänvisar till Spelbutiken.se och därmed Entertainment Trading ApS.
Termen "Coolshop" innehåller även webbplatser : Coolshop.com, Coolshop.dk, Coolshop.de, Coolshop.co.uk, Coolshop.fi, Coolshop.nl, no.Coolshop.com, Streetman.dk, Spelbutiken.se och andra anslutna webbplatser.

Leverantör:
avser parternas, som säljer och distribuerar sina produkter via Spelbutiken Marketplace.

Kund:
hänvisar till slutanvändaren, som använder tjänsten för att köpa produkter.

Användare:
avser både leverantör och kund.

Tjänster:
avser de tjänster, funktioner, program och verktyg på Spelbutiken Marketplace.


13.2. Vilkor
Genom att besöka Spelbutiken Marketplace, och att använda Spelbutiken.se accepterar man att vara bunden av dessa affärsvillkor, inklusive alla riktlinjer som avses i dessa Handelsvillkor, alla tillämpliga lagar och förordningar, och accepterar att du är skyldig att uppfylla alla tillämpliga lagar angående beteende på nätet och lagar om acceptabelt innehåll.

Med hjälp av eller tillgång till Tjänsten håller du med dessa (och följande) Handelsvillkor.


13.3. Behörighet
Användare får inte innehålla stödberättigande toppdomäner (.com, .dk,. co.uk, .se, etc.) i deras Spelbutiken Marketplace användarnamn.

Rätten att vägra service: Spelbutiken.se förbehåller sig rätten att vägra service till någon när som helst. Våra Tjänster är inte tillgängliga för tillfälligt avstängda Användare eller permanenta avstängda Användare.

Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avsluta våra Tjänster för Användaren. Vi kan avboka konton eller konton som varit inaktiva under en lång tid.

Genom att beställa från Spelbutiken Marketplace, så skapar Kunden ett användarkonto. Kunden ansvarar för att ge Leverantören den mest aktuella, korrekta och fullständiga informationen. Hur informationen ska hanteras och skyddas av Spelbutiken.se kommer att utarbetas under integritetspolicy, som finns här.

Kunden ansvarar för att hålla inloggningsinformationen hemlig och att inte ge information till någon annan. Kunden måste skydda all information om inloggningsinformationen och alla dokument som innehåller denna information måste hållas så att utomstående inte har tillgång till dem. Oförmåga att uppfylla detta kommer att leda till ansvar att betala för alla inköp som görs av en annan person med kontoinnehavarens information.

Skada på varor efter att ha mottagit objektet måste informeras till Leverantören utan onödiga dröjsmål.

Kundens konto som har använts i strid av dessa handelsvillkor kan stängas utan varning.


13.4. Sälja och köpa
När du köper produkter på Spelbutiken Marketplace, så är Spelbutiken säljaren av produkterna och tar ägandet av den nya ordern tillfälligt. När beställningen har accepterats av Säljaren, som erbjuder produkten till försäljning på Marketplace, är de skyldiga och ansvaret överförs till Säljaren.
I var fråga, krav eller kundtjänstfrågor om produkten uppmuntrar vi kunden att ta itu med Säljaren för svar eller upplösning. Om kunden inte önskar att kontakta Säljaren eller på grund av tvist mellan kund och leverantör, kommer Spelbutiken hantera och lösa fallet på uppdrag av kunden.

Regelefterlevnad: När en Kund eller Leverantör konflikt uppkommer, kan vi överväga att granska Användarens historia och de särskilda omständigheterna i tillämpningen av vår policy. Vi kan välja att vara mer överseende med genomdrivandet av vår policy i ett försök att göra en bra affär för både Kunder och Leverantörer.

Internationella köp och försäljning: många av våra Tjänster är tillgängliga för internationella Leverantörer och Kunder. Vi kan erbjuda vissa Tjänster, program, verktyg och webbplats upplevelser av särskilt intresse för internationella Leverantörer och Kunder, som estimerad valutakonvertering och internationell frakt beräkning. Leverantörer och Kunder är ansvariga för att uppfylla alla tillämpliga lagar och bestämmelser för internationell försäljning, inköp och transport av artiklar inklusive alla tillämpliga skatter och moms, dessa skall betalas för dennes verksamhet på Spelbutiken Marketplace.

Spelbutiken erbjuder produkter för försäljning till ett pris som säljaren har listat, och i enlighet med avtalet mellan Spelbutiken och leverantören. Om artikelbeskrivningen inte stämmer med den faktiska tillståndet på produkten vid mottagandet, så häver Spelbutiken köpavtalet och återbetalar inköpet och ordnar en retur av produkten för kunden.

Krävs kommunikation: Alla eventuella krav och klagomål måste besvaras inom en arbetsdag. Kundernas frågor relaterade till erbjudanden måste besvaras inom tre arbetsdagar.
Genom att placera en order så begär denne att köpa en produkt och genom att göra det omfattas denne av dessa affärsvillkor. Leverantör kan också använda Kundens personuppgifter för att förse dem med nödvändig Track ’n Trace information.

Leveranstid kommer alltid att visas på produktbeskrivningen på Spelbutiken Marketplace. Leveranstider kan variera beroende på den enskilda Leverantören, tillgänglighet och kan bli föremål för eventuella förseningar till följd av post-förseningar, force majeure eller andra jämförbara händelser eller fenomen som inte kontrolleras eller som kan förutses av säljaren.

Retur policy
: Du har rätt att returnera ditt köp enligt de regler som finns i det land, där artikeln levereras. Till exempel: om en engelsk Leverantör säljer en produkt till Danmark, då är den danska returrättslagen tillämplig. Olika Leverantörer kan ha olika retur villkor. Vid en retur ansvarar Kunden att kontakta Leverantören och för att få acceptans för återvändande och vägledning i återvändandeprocessen.

Support och frågor kring en order och/eller en produkt
: Leverantören är ansvarig för all support/kundtjänst när det gäller produkter, information, order, lager osv, vilket betyder att alla frågor skall ställas till Leverantören och inte till Spelbutiken.se.

Spelbutiken.se prisgaranti (bästa pris), Spelbutiken.se poäng gäller inte för produkter som köps via Spelbutiken Marketplace-Leverantörer.

Idé insamlingar : Spelbutiken.se antager alla förslag, idéer, eller annat material skickat av Användare via webbplatsen eller på annat sätt som icke-konfidentiellt och utan äganderätt, och Spelbutiken.se skall inte vara ansvarig för utlämnande eller användning av sådant material. Om Spelbutiken.se på begäran till alla Användare skickar material för att förbättra webbplatsen, kommer Spelbutiken.se också att se materialet som att vara icke-konfidentiellt och utan äganderätt och Spelbutiken.se kommer inte hållas ansvarig för materialet.


13.5. Tvistlösning och frisättning
I händelse av en till synes olöslig tvist som uppstår mellan en Leverantör och en Kund på Spelbutiken Marketplace, vänligen kontakta Spelbutiken.se kundservice.

Spelbutiken.se kan försöka hjälpa Användarna att lösa tvister. Spelbutiken.se gör det på eget gottfinnande, och har ingen skyldighet att lösa tvister mellan Användare, Kunder eller Leverantörer. I den mån som Spelbutiken.se försöker att lösa en tvist kommer Spelbutiken.se göra så i god tro och objektivt baserat enbart på dessa villkor och dess policy.

Att använda Spelbutiken Marketplace är inte tillåten i någon jurisdiktion som inte ger effekt till alla de bestämmelser som finns i dessa affärsvillkor, inklusive detta avsnitt.

Lagarna i Sverige gäller för dessa regler & villkor, utan att ta några stadgar om lagkonflikter eller kontrakt för internationell försäljning av varor.


13.6. Informations kontroll
Spelbutiken.se kontrollerar inte fullt ut innehållet som tillhandahålls av Användare som görs tillgänglig på Spelbutiken Marketplace. Du kan hitta innehåll som kan vara stötande, skadligt, felaktiga eller vilseledande. Det kan finnas risk att handla med minderåriga personer eller människor som agerar under falsk förevändning.

Vi kan, men har ingen skyldighet att övervaka, redigera eller ta bort innehåll som vi fastställer är olagligt, stötande, hotande, smädligt, ärekränkande, oanständigt eller annat förkastligt, eller kränker någon parts immateriella egendom eller dessa användarvillkor.


13.7. Samspel mellan Leverantör och Kund och privata meddelanden
Leverantörer och Kunder är ensamt ansvarig för interaktioner med andra Användare på Spelbutiken Marketplace. Alla Användare godkänner att utöva försiktighet och gott omdöme i alla interaktioner med andra, särskilt vid möte offline eller personligen.

Du godkänner att dina kommentarer inte kommer bryta mot någon rättighet för tredje parter, inklusive copyright, varumärke, sekretess, personlighet eller andra personliga eller proprietära rättigheter. Du godkänner vidare att dina kommentarer inte kommer att innehålla ärekränkande eller på annat sätt olaglig, kränkande eller stötande material eller innehåller dator virus eller annan skadlig kod som kan på något sätt påverka driften av tjänsten eller någon webbplats. Du kan inte använda en falsk e-postadress, låtsas vara någon annan än dig själv, eller annars vilseleda oss, Leverantörer eller tredje parter om eventuella kommentarers ursprung. Du är ensam ansvarig för eventuella kommentarer som du gör och deras noggrannhet. Vi tar inget ansvar för eventuella kommentarer postat av dig eller någon tredje part.

Meddelanden/epost är ditt sätt att kommunicera privat med Spelbutiken Marketplace Användare. Kunder kan kontakta Leverantörer om specifik information eller data om produkten, och säljaren kan kontakta Kunden för leveransspecifikationer eller annan data.

  • Leverantörer får inte använda meddelanden för att skicka oönskad reklam eller erbjudanden, begära prover, lån, donationer eller "spam". Leverantören får inte dela ut e-postadresser eller annan privat information till tredje parter.
  • Att ”spamma” Kunder och andra Leverantörer för att be dem att "följa" Leverantörens egen eller någon annan butik kommer inte att tolereras.
  • Använd sunt förnuft när du ger ut personlig information till Leverantörer och/eller Kunder via meddelanden, till exempel, skicka inte andra Användare dina kreditkortsuppgifter.
  • Användare får inte använda meddelanden för att medvetet trakassera, hota, utpressa eller missbruka en annan Användare.
  • Om en Kund säger uttryckligen att en Leverantör inte skall att kontakta dem, får heller inte Leverantören kontakta dig igen, om inte säljaren är involverad i en öppen transaktion med Kunden.
  • Leverantören får inte använda meddelanden för att störa en transaktion. Detta innebär t.ex.:

- Denne får inte kontakta en annan Användare om denne vill köpa eller sälja ett objekt som anges på Spelbutiken Marketplace utanför Spelbutiken Marketplace webbplats. Detta kan också ses som avgifts undvikande.
- Denne får inte kommunicera med en Användare som är involverad i en transaktion som aktiv eller avslutad för att varna en Användare från en viss Kund, Leverantör eller produkt.



13.8. Brott
Utan att begränsa andra rättsmedel kan Spelbutiken.se, utan förvarning och utan att återbetala några avgifter, omedelbart eller med fördröjning ta bort innehåll, varna Spelbutiken Marketplace samfund om en Användarens åtgärder, utfärda en varning till en Användare, tillfälligt upphäva en Användare, tillfälligt eller på obestämd tid avbryta en Användares konto privilegier, avsluta ett användarkonto, förbjuda tillträde till Spelbutiken Marketplace och vidta tekniska och juridiska åtgärder för att hålla Användare borta från Spelbutiken Marketplace och vägra att tillhandahålla tjänster för en Användare om någon av de följande gäller, inklusive men inte begränsat till följande eller liknande verksamhet eller händelser:

  • Spelbutiken.se misstänker att en Användare har brutit mot dessa regler & villkor, samt sekretesspolicy, eller andra policydokument och samfundets riktlinjer.
  • Spelbutiken.se kan inte verifiera eller autentisera en Användarens personliga information eller innehåll.
  • Spelbutiken.se anser att en Användare agerar mot Spelbutiken Marketplace policies och/eller dess användarvillkor, om Användaren har bedrivit oegentligt eller bedräglig aktivitet i samband med Spelbutiken Marketplace eller om åtgärderna kan orsaka rättsligt ansvar eller ekonomisk förlust.



13.9. Fel, felaktigheter och utelämnanden


Ibland kan det finnas information på vår webbplats eller i tjänsten som innehåller typografiska fel, felaktigheter eller brister som kan ha anknytning till exempelvis produktbeskrivningar, prissättning, kampanjer, erbjudanden, produktfraktkostnader, transittider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, felaktigheter eller utelämnanden, och för att ändra eller uppdatera information eller annullera beställningar om någon information i tjänsten eller på någon relaterad webbplats är felaktig när som helst utan förvarning (inklusive efter att du har lämnat in din beställning eller skapade ditt erbjudande).

Vi åtar oss inget ansvar för att uppdatera, ändra, specificera eller förtydliga uppgifter i tjänsten eller på någon närstående webbplats, inklusive, utan begränsning, prisinformation, förutom vad som krävs enligt lag. Ingen specificerad uppdatering eller uppdatera datum tillämpas i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats bör vidtas för att indikera att all information i tjänsten eller på någon webbplats där har ändrats eller uppdateras.

Oops!

Ett fel har uppstått. Kontakta vår kundtjänst om felet kvarstår.

Tillagt i kundkorgen