Beställningar och inställningar

Min produkt är defekt och skall returneras. Vad gör jag?

Om du är säker på att produkten är defekt, så kan den returneras på följande sätt.

Kontakta vår kundjänst för mer information om detta.

Läs nedanstående regler för returer innan du skickar tillbaka produkten.

Det finns en garanti på 1 år på alla produkter. Garantin innebär att du kan klaga på fel som har uppstått under denna tid. Det är dock under förutsättning att felet inte uppstått på grund av till exempel vanvård eller onormal användning. Du skall reklamera inom rimlig tid efter du upptäcker felet.

Beroende på hur stor produkten är, finns det olika alternativ hur du skickar tillbaka produkten kostnadsfritt, men kontakta vår kundtjänst, så förklarar vi mer. Vissa tillverkare har egna regler för returer, till exempel Microsoft och Nintendo. Vi rekommenderar att man kontaktar respektive tillverkare om de har egna regler för att processen skall gå så smidigt som möjligt. Kontakta gärna oss om du är osäker.

Retur av varor som inte är defekta.

Vi får många gånger produkter i retur som uppges vara defekta, men som inte är det. Om vi får en vara i retur, som likväl fungerar, skickas den tillbaka till kunden inklusive en avgift för den tid för tester, felsökning och hantering vi har lagt ner på ärendet. Denna avgift består för närvarande av 250 kr plus moms.

Chatta med oss

Öppettider

Måndag - Torsdag
09:00 - 16:30
Fredag
09:00 - 16:00

Om du har skickat oss ett e-mail redan, vänligen meddela vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig bättre. :)

Maila oss

Vi kommer att svara så fort som möjligt

Ring oss

Öppettider

Måndag - Torsdag
09:00 - 16:30
Fredag
09:00 - 16:00
Tillbaka till toppen