Beställningar och inställningar

Villkor

Innehåll

  1. Generell information
    1. Tredjeparts innehåll
    2. Force Majeure
    3. Ändringar i dessa villkor
  2. Kundens rätt och ansvar
    1. Integritetspolicy
    2. Begäran om radering av information
  3. Produkter och priser
  4. Betalning
  5. Leverans och transport
  6. Avbeställningsrätt
  7. Ångerrätt
  8. Ansvar för fel
  9. Returer och klagomål
    1. Klagomålsprocedur
  10. Extra tjänster
  11. Erbjudanden och begränsningar
  12. Tillämplig lagar och jurisdiktion vid tvister
  13. PriceRunner Köpgaranti

1. Generell information

Spelbutiken.se / Coolshop.se

Spelbutiken Sweden AB
Honungsgatan 4C
432 48 Varberg, Sverige

Organisationsnummer: 556611-3212
Registreringsår: 2001
Email: info (a) spelbutiken.se


Spelbutiken.se är en web-butik där kunder kan köpa produkter som säljs direkt av Spelbutiken.se eller produkter från andra företag som har valt att sälja sina produkter genom Spelbutikens sida.

Följande villkor gäller när ett avtal om köp ingås mellan Spelbutiken.se eller Coolshop.se och kunden.
För alla tredjeparter som berörs av avtalet, gäller även alla konsumentskyddslagar och specifika termer för aktuella tredjeparter.

1.1 Tredjeparts innehåll

Alla varumärken tillhör sina respektive ägare. Spelbutiken.se och Coolshop.se erbjuder länkar till hemsidor som inte kontrolleras av Spelbutiken.se eller Coolshop.se. Spelbutiken.se eller Coolshop.se kan inte garantera att innehåll på dessa sidor som länkas från Spelbutiken eller Coolshop.se är korrekt eller aktuellt, inte heller att dessa hemsidor innehåller samma integritetsvillkor och säkerhet som Spelbutiken.se eller Coolshop.se. Tredje part är ansvarig för innehållet på den sida som länken leder till.

1.2 Force Majeure

Spelbutiken.se och Coolshop.se är inte ansvarig för någon skada som orsakas av oundvikliga hinder, oförutsägbara händelser eller ändrade förhållanden som inte kan påverkas av Spelbutiken.se / Coolshop.se och som inte Spelbutiken.se eller Coolshop.se kan förhindra. Detta är till exempel, men inte uteslutande, strejk, krig, bränder, väderfenomen, terrorattacker, ändringar i lagar, tekniska problem, kommunikationsproblem, leverantörssvårigheter eller något som orsakats av tidigare nämnda saker. Dessa oundvikliga händelser innebär att Spelbutiken.se och Coolshop.se är befriad från sin skyldighet att täcka skador eller erbjuda kompensation. Spelbutiken.se och Coolshop.se skall informera kunderna så snart som möjligt om dessa oundvikliga hinder påverkar köpet.

1.3 Ändringar i dessa villkor

Spelbutiken.se och Coolshop.se förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan att meddela kunden i förväg. Alla beställningar följer de villkor som var aktuella vid köptillfället och synbara på Spelbutikens eller Coolshop.sehemsida. Alla ändringar gäller omedelbart om inget annat har avtalats. De senaste villkoren kan alltid hittas på hemsidan. Kunder kommer inte alltid att informeras om eventuella ändringar. Kunden behöver alltid läsa och acceptera villkoren innan ett köp genomförs.

2. Kundens rätt och ansvar

Spelbutiken.se och Coolshop.se säljer produkter till privatpersoner som är myndiga (benämns senare som kund eller köpare).

Spelbutiken.se och Coolshop.se kan även sälja till organisationer eller andra företag som har ett kontrakt som görs från fall till fall direkt med en säljare.

Genom att beställa från Spelbutiken.se eller Coolshop.se skapar köparen ett användarkonto på hemsidan. Kunden är ansvarig för att ge säljaren aktuell information, såväl som ansvarig för misstag i denna information. Hur informationen behandlas och skyddas av Spelbutiken.se eller Coolshop.se står mer utförligt i Spelbutikens eller Coolshop.se Integritets Policy, som även det är en del av dessa villkor.

Kunden kan komma åt sitt konto när som helst för att se aktuell orderstatus och se köpta nerladdningsprodukter.

Kunden är ansvarig för att hålla sin login-information hemligt och inte ge ut denna information till någon annan. All information om login-information måste skyddas av kunden, och alla dokument som rör denna information måste förvaras så utomstående parter inte har tillgång till dem. Oförmåga att göra detta kommer att leda till ansvar att betala för eventuella köp gjorda av andra personer med kontohavarens information.

Kunden kan få möjlighet att recensera produkter och andra frågeformulär skickade till sig. Kunden behöver inte svara på dessa undersökningar.

Eventuella skador på produkter som upptäcks vid leverans måste meddelas säljaren, Spelbutiken.se eller Coolshop.se, så snart som möjligt. Skadar som meddelas efter 14 dagar från att produkten levereras kommer inte att anses som att ha uppkommit på grund av misskötsel av säljaren eller under leveransen. Undantag från detta avgörs från fall till mellan kundtjänsten och köparen.

Kundkonton som bryter mot dessa villkor kan stängas utan att kunden förvarnas.

2.1 Integritetspolicy

Integritetspolicy som är del av dessa villkor kan ses här: https://www.spelbutiken.se/minisite/t/privacy

Information gällande cookies till webläsaren kan hittas här: https://www.spelbutiken.se/minisite/t/cookie

2.2 Begäran om radering av information

Begäran att radera kundinformation hanteras i enligt med dessa villkor och begäran kommer behandlas i enlighet med svensk lag och EU reglerar angående privat information och så snart som möjligt.

3. Produkter och priser

Alla priser på hemsidan inkluderar skatt och moms. Alla produktbeskrivningar är så korrekta som möjligt, med information som vi får direkt från distributören eller tillverkaren. Om priset inte är korrekt, så kommer produkten inte att säljas om kunden borde insett att det är ett uppenbarligen felaktigt pris.

Produktbilder är endast för illustrativa syften. Bilderna kanske inte helt representerar status och ursprung för produkten. Spelbutiken är inte ansvarig för information från tredje part.

Produkter säljs för det priset som gällde när beställningen bekräftades. Prisreduceringar på produkter informeras inte till kunden, men kunden kan informera säljaren om prisreduceringen och priset på beställningen kan komma att förhandlas om att ändras för att spegla prisreduceringen.

Även om majoriteten av de spel som säljs på Spelbutiken.se eller Coolshop.se är ämnade för den svenska marknaden, kan det finnas tillfällen när vissa produkter, på grund av vår strävan efter att ha de lägsta möjliga priserna, kan komma från andra länder. Men spelet fungerar utmärkt att spela i din maskin.

Vi förstår att detta kan vara förvånande för vissa, men vi kan försäkra dig att det inte är några problem med spelet. Det är fortfarande en giltig produkt. Vårt huvudlager ligger i Danmark och därifrån skickas det varor till och från hela Europa och därför kan det spelet komma från övriga Europa och inte alltid den svenska distributören.

Spelbutiken.se eller Coolshop.se är inte ansvarig för att beställa en produkt från en tillverkare för att kunna skicka en beställd produkt, även om produkten redan har bekräftats. Beställningar med varor som har utgått ur sortimentet kommer återbetalas till kunden.

Prisgaranti
Produkter som är markerade mer prisgarantisymbolen följer villkoren för prisgaranti som finns här https://www.spelbutiken.se/minisite/t/prisgaranti såväl som villkoren som gäller priser. I de tillfällen där villkoren för prisgaranti avsevärt står i konflikt med dessa villkor, gäller endast prisvillkoren utan de extra prisgarantivillkoren.

4. Betalning

Shoppa nu, betala senare. Klarna är vår partner som erbjuder flexibla betalningsalternativ i kassan! Med Klarna får du 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla varorna innan betalningen förfaller. Helt utan räntor och avgifter! Klarna använder sig av säkra lösningar som 3D-secure.

Klicka här för att läsa mer om Klarna (Villkor)

Klicka här för att läsa mer om Klarna (Dataskyddsinformation)


Alla data som skickas in i samband med köp med kontokort krypteras (SSL). Varken Spelbutiken.se eller Coolshop.se eller andra kan se vad du anger för information.

Om kunden har Spelbutiken-points på sitt konto, kan dessa points användas för att sänka priset på beställningen i enlighet med villorken som du hittar här

https://www.spelbutiken.se/minisite/t/point

Maestro kort
När du använder VISA, MasterCard eller VISA Electron, debiteras kortet först när produkterna är i lager och kan skickas till dig. På grund av hur Solo och Maestro-kort behandlas av bankerna, behöver vi debitera dem direkt, oavsett om produkten är i lager eller inte.

För alla korttyper och betalningar kan vi bara debitera dig för det beloppet du beställt och kan aldrig debitera dig för ett högre belopp än det du har godkänt.

5. Leverans och transport

Spelbutiken.se eller Coolshop.se skickar endast inom Sverige. Förväntad leveranstid kan variera från produkt till produkt, men går alltid att se på respektive produkts sida.

Våra leveranser sker normalt måndagar, onsdagar och fredagar men ibland, speciellt vid releaser av större spel, skickar vi även andra dagar. Vid vissa perioder där det är stora ordervolymer kan medföra att beställningarna kan försenas lite men de skickas i så fall så snart som möjligt. Vi kan inte erbjuda kompensation för sena leveranser.

Alla leveranstider är baserade på den information vi får från de olika företag som levererar våra produkter och den information som vi får från tillverkarna av produkter.

FRI FRAKT!
Leveranstider kan variera beroende på om produkten är i lager eller inte. Normal leveranstid är 2-4 vardagar från att produkten skickas men kan ta längre tid vid omständigheter utanför vår kontroll stör posttjänsterna. För försvunna eller försenade produkter behöver vi vänta 15 dagar innan vi kan spåra, ersätta eller återbetala för försvunna produkter.

Om produkten inte finns i lager beror leveranstiden på den tid det tar för oss att få produkten från vår leverantör. Du kan alltid se statusen på din beställning på ditt konto på Spelbutiken.se eller Coolshop.se eftersom vi hela tiden uppdaterar med den senaste information vi har fått från tillverkaren. Bara klicka på "Logga in" uppe till höger eller klicka på länken i mailet med orderbekräftelsen. Du kan alltid se förväntad leveranstid och lagerstatusen på produkter innan du gör en beställning.

Efter en produkt har gått iväg från oss skickar vi ett mail om detta till dig. Detta mail skapas automatiskt och skickas ut på morgonen dagen efter. När du har fått detta mail innebär det att vi har dragit pengar från ditt kort (vid kortbetalning), packat och skickat till den adress som specificerades på beställning. Om du inte fått något efter fyra arbetsdagar från att du fått detta mail, var vänligt kontakta får kundtjänst för att starta en eftersökning. Om ingen kontaktar har gjorts betraktar vi leveransen som lyckad efter fem vardagar.

Om en leverans försvinner eller försenas på grund av att felaktiga uppgifter har angetts på en beställning, är inte Spelbutiken under några omständigheter ersättningsskyldiga för detta.

Beställningar som innehåller produkter med olika lagerstatus kommer det som finns i lager skickas direkt och resterande produkter skickas allt eftersom de kommer in i lager. Vi kommer debitera kontokortet tills dess att hela beställningen är skickad.

Om en produkt ligger på restorder får du automatiskt uppdateringar om leveranstider när vi får ny information från leverantören.

Om en produkt skickas till ett uthämtningsställe är kunden ansvarig för att hämta ut produkten inom liggtiden. Paket behöver hämtas upp personligen av mottagaren och kräver normalt någon form av legitimation.

6. Avbeställningrätt

Kunden kan avbryta en beställning där Spelbutiken.se eller Coolshop.se inte redan har börjat hantera beställningen på sitt konto. Notera att systemet kan ta upp till femton minuter för att registrera beställningen och inom denna period kan avbeställningar inte göras. Efter en beställning har makulerats kommer detta att bekräftas inom 15 minuter. Beställningar som har avbrutits kommer återbetalas till kunden.

Avbeställningar kan även göras genom att kontakta Spelbutiken.se eller Coolshop.se kundtjänst och ge skriftligt besked, antingen via email eller via kundtjänstens chat. Om en avbeställningsbegäran skickas via mail kan det ta upp till 48 timmar för en beställning att avbrytas, inom vilken tid beställningen redan kan ha skickats vilket gör avbeställningen omöjlig.

Beställningar som kunde ha avbrutits i god tid av kunden genom sitt Spelbutiken.se eller Coolshop.se konto men som redan är skickad anses inte vara avbeställda.

7. Ångerrätt

När du köper en produkt över internet har du rätt att ångra köpet, du behöver då meddela oss att du vill ångra köpet inom 14 dagar efter du mottagit produkten. Du behöver därefter skicka den tillbaka till oss inom 14 dagar från att du meddelat oss att du vill ångra köpet.

För TV-och dataspel måste förpackningen fortfarande vara förseglad, detta gäller även parfymer och liknande varor. Övriga produkter kan du öppna för att kontrollera hur den fungerar, men du måste lämna tillbaka den i oförändrat skick.

Om produkten är mer använd än vad som krävs för att kontrollera den kommer en värdeminskning att ske från det belopp som återbetalas. Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, såvida inte något annat uttryckligen överenskommits med er.

Vi erbjuder ingen ångerrätt för Code-via-email eller /DOWNLOAD-produkter. Genom att acceptera våra villkor godkänner du, att du inte kan ångra ditt köp av dessa typer av produkter, i enlighet med lagen om distansavtal, kapitel 2, § 11, punkt 11.

Skicka tillbaka produkten till följande adress.

Spelbutiken Sweden AB
Box 1063
432 14 Varberg

Tyvärr går det enbart att skicka med Posten till denna adress, inte med Schenker, DHL eller dylikt.

OBS! Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer eller Följesedel/Faktura, annars bearbetas inte din retur.

När retur inkommit, makuleras hela ärendet.

Innan du skickar tillbaka något, se till att du får ett kvitto från posten på din skickade leverans.

Packa returen väl för att undvika skador. Lägg till minst 10cm av skyddsmaterial för föremål som inte har kvar det ursprungliga packningsmaterialet. Spelbutiken.se eller Coolshop.se är inte ansvariga för skador som uppkommer på grund av dålig eller otillräcklig paketering.

Inga returer kan accepteras som skall hämtas ut av säljaren på ett uthämtningsställe. Kunden är ansvarig för alla returer rörande leveranser som inte skickas direkt till säljaren.

Denna blankett från Konsumentverket kan användas vid ångerrätt

Online-spel
I enlighet med dina konsumenträttigheter är det Spelbutiken.se eller Coolshop.se policy att alla online-spel, som när de väl har öppnats inte kan återbetalas eller ersättas. I det osannolika fall att ett spel inte fungerar på grund av tillverkarens fel måste köparen kontakta dem direkt för att lösa alla problem.

Enligt dina konsumenträttigheter har du rätt att returnera produkten till Market Place-säljaren inom 14 dagar efter att du har mottagit den. Du måste kontakta säljaren för att ordna en retur innan du returnerar produkten. Du måste betala fraktkostnaderna om du ångrar köpet. Om du har ångrat köpet genom att vägra att ta emot paketet eller vägrar att hämta det vid hämtningspunkten har Market Place försäljaren rätt att dra av den faktiska fraktkostnaden vid utfärdande av återbetalning.

8. Ansvar för fel

Spelbutiken.se eller Coolshop.se reserverar sig rätten att debitera kunden för eventuella kostnader som uppkommer på grund av handlingar, eller avsaknad av handling, från kunden. Detta inkluderar, men inte enbart, extra fraktkostnader, innehåll som saknas och förseningar.

När Spelbutiken.se eller Coolshop.se lägger märke till några extra kostnader kommer kunden informeras om detta så snart som möjligt.

Defekta produkter som skickas till Spelbutiken.se eller Coolshop.se för reparation kommer inspekteras så att eventuella fel kan bekräftas. Efter produkten har anlänt till vår returavdelning tar denna process 3-5 arbetsdagar. Eventuella ytterligare reparationer kan ta upp till 30 dagar, eller längre tid beroende på produkten och hur tillverkaren hanterar dylika ärenden.

Skador på en produkt kan maximalt ersättas med värdet av det ursprungliga föremålet. Ersättningen kan även bli lägre. Ersättningen kan göras antingen genom en återbetalning eller genom Spelbutiken Points.

Skador som orsakas på grund av att den använts på annat sätt än avsett eller utan att konsultera bruksanvisningen, om en medföljer, eller om skadan orsakas medvetet ersätts inte. Om en produkt öppnas täcks den inte längre av garantin om inget annat anges av leverantören.

Spelbutiken.se eller Coolshop.se återbetalar in en beställning där felet är ett ursprungligt fel originalprodukten och detta inte täcks av tillverkarens garanti.

Modifieringar av tredje part gör att garantin inte längre gäller.

Spelbutiken.se eller Coolshop.se ersätter inte några indirekta eller direkta skador påverkade av defekten.

Defekta produkter som skickats till Spelbutiken.se eller Coolshop.se för reparationer kommer att återanvändas om de inte tas i anspråk inom 3 månader efter reparationsförsöket. Kunden kommer meddelas om statusen på reparationen via email.

Denna tremånadersperiod gäller även för att leveranser som skickas till Säljaren utan otillräcklig information för att kunna identifiera leveransen.

Om kunden skickar tillbaka en produkt som inte är defekt för reparation, men produkter är antingen inte defekt eller skadan har orsakats av kunden, kommer Spelbutiken.se och Coolshop.se att skicka tillbaka produkten för kunden. Spelbutiken.se och Coolshop.se förbehåller sig rätten att debitera kunden för onödigt eller oberättigat arbete och för det administrativa pappersarbete som tillkommer. Kostnaden startar på 399 SEK (inklusive moms) för varje påbörjad 30 minuters period av arbete som rör produkten.

9. Returer och klagomål

För reklamationsärenden, kontakta oss på 0340-646630, vår live-chat eller e-postadress. Varan kan även lämnas in på vårt kontor, Honungsgatan 4C, 432 48 Varberg. Om köpet hävs på riktiga grunder, antingen via ångerrätt eller reklamation, så kommer en återbetalning att göras till kund inom 30 dagar.

Allting går inte alltid som planerat, men oroa dig inte för vi är förberedda även för detta. Vi håller hög nivå på vår service och försöker göra vad vi kan för att förbättra oss när vi kan. Vi tar klagomål på allvar och försöker lösa problem så snabbt som möjligt.

Vi erbjuder 1 års garanti. Om något problem uppstår, kan du utnyttja vår kostnadsfria frisvarstjänst. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Du har dessutom 3 år och 2 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid godkänd reklamation, så ersätts ni för era fraktkostnader om dessa är skäliga, även om ni inte använder vår returtjänst.

Om en produkt kommer med ett serienummer, så upphör all garanti gälla om detta serienummer tas bort.

Om köpet hävs på riktiga grunder, antingen via ångerrätt eller reklamation, så kommer en återbetalning att göras inom 30 dagar.

För leveranser som skadas under transport måste kunden meddela detta till Spelbutiken.se eller Coolshop.se inom skälig tid efter att leveransen har mottagits. Du har dock alltid minst två månaders reklamationstid. Skadan behöver dokumenteras. Bilder på skadan och bekräftelse på skadan från leverantören kan skickas till vår kundtjänst på info (a) Spelbutiken.se eller Coolshop.se. Kunden behöver förse Spelbutiken.se eller Coolshop.se med nödvändig dokumentation eller information för att identifiera vilken beställning det gäller. Kunden kan behöva att bevisa att hen har gjort betalningen med ett bevis på betalningen.

Alla reklamationer kan endast hanteras skriftligen. Reklamationer kan inte göras muntligt. Reklamationer kan skickas till info(a)Spelbutiken.se eller Coolshop.se eller som ett brev som skickas till oss till vår postadress. Reklamationer kan även göras elektroniskt om detta godkänts av Spelbutiken och Coolshops kundtjänst.

Vår kundtjänst hanterar inte reklamationer själva utan detta görs på vår reklamationsavdelning. Reklamationer kan vid behov hanteras av ytterligare personal från Spelbutiken.se eller Coolshop.se.

Om du har frågor eller klagomål, kontakta gärna i första läget vår kundtjänst via vår Live Chat.

Du kan även hitta svar på vanliga frågor och problem på vår FAQ och kundtjänstsida.

Online-koder
Våra reklamationsvillkor för online-koder är samma som villkoren för ångerrätt. Återbetalningar eller ersättning kan inte erbjudas.

Vid köp av download/code-via-email produkter så garanterar vi att produkten är tillgänglig och funktionell i upp till 3 år.

9.1 Klagomålsprocedur

Vid eventuella klagomål kan du kontakta konsumentverket

http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor--anmalan/Gor-en-anmalan/Enskild-tvist-med-en-foretagare/

EU har även egen portal för klagomål, som man kan hitta på http: //ec.europa.eu/odr.

10. Extra tjänster

Spelbutiken.se eller Coolshop.se erbjuder ibland specialerbjudanden som inte listas på hemsidan, som avgörs från fall till fall.

Alla specialbeställningar, modifierade föremål eller specialtjänster till kunder kan inte avbeställas eller skickas tillbaka med ångerrätten. Allt specialarbete som har påbörjats kommer att debiteras om en avbeställning görs efter beställningen bekräftats, men före den levererats till kund. Allt arbete kommer stoppas så snart som möjlighet efter avbeställningen.

11. Erbjudanden och begränsningar

Företagskunder kan ha ett kontrakt som skiljer helt eller delvis med innehållet i dessa villkor. Alla erbjudanden på hemsidan är endast för privatkunder och inte för företagskunder.

Ibland kan det finnas säsongsberoende eller tillfälliga villkor som gäller utöver dessa villkor, till exempel förlängd tid för ångerrätt. Dessa ytterligare villkor gäller endast för den period som säljaren har definierat och endast för de produkter som har specificerats. När dessa ytterligare villkor upphör gäller de vanliga villkoren.

Eventuella erbjudanden som gäller en viss kvantitet eller en specifik produkt gäller enbart under den tidsperiod som specificerats eller tills produkten har sålt slut.

Vissa produkter kan ha vissa restriktioner, som ålder eller antal. I dessa fall måste kunden vara beredd att visa nödvändig information för att bekräfta att restriktionerna är uppfyllda antingen till Spelbutiken.se eller Coolshop.se eller till tredje part, till exempel en leverantör.

Alla begagnade produkter har ett års garanti men vissa smärre skönhetsfel som repor kan finnas. Visst innehåll som manualer, koder för extramaterial mm kan saknas eller vara använda.

Lagerstatusen uppdateras så ofta som är rimligt, men kan försenas om hemsidan har mycket besökare.

12. Tillämpliglagar och jurisdiktion vid tvister

Alla tvister kommer primärt att lösas med ett kontrakt med säljaren efter förhandling med säljarens kundtjänst. Vid tvister kommer säljaren att tillämpa svenska lag och rekommendationer från konsumentombudsverket, eller andra Europeiska länders lagar om de är tillämpliga

Kunden har rätt att bestrida punkter i dessa villkor. Alla tvister rörande dessa villkor eller hur de tolkas och tillämpas kommer lösas i enlighet med svensk lag.

Vid eventuella tvister kan du få hjälp av Allmänna reklamationsnämnden (http://arn.se/) eller EU-kommissions onlineplattform som du hittar här: http://ec.europa.eu/odr.

ARN
Box 174
101 23 Stockholm

13. PriceRunner Köpgaranti

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något går snett. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.

Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom en timme efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är kostnadsfritt och tar bara ett par minuter! Bli medlem gratis på PriceRunner

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, defekt vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader lämnas ingen ersättning.

På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor som gäller.

Ja tack, ta mig till PriceRunner för registrering av Köpgaranti!

Version 3.5
Senast uppdaterad feb 8, 2024
Tillbaka till toppen